Als je bezig bent om vanaf nul een eigen merk op te bouwen kan het proces bizar overweldigend zijn. Ik weet dit omdat mijn klanten de afgelopen 15 jaar met soortgelijke problemen naar me toe zijn gekomen. Ik heb sindsdien voor talloze ondernemers een bewezen raamwerk opgezet wat niet overweldigend is en je gaat helpen om je eigen merk goed op te zetten.
Ik heb meer dan 120 merken opgezet
25 lessen in vier modules
Je eigen merkboek in 45 pagina's
Sta je voor de uitdaging om je eigen merk op te zetten, dan weet je dat het proces bizar overweldigend zijn. Ik weet dit omdat mijn klanten de afgelopen 15 jaar met soortgelijke problemen naar me toe zijn gekomen. Herken je jezelf in deze vragen?
"Ik wil een eigen merk opzetten, maar ik weet niet waar ik moet beginnen."
"Ik ben begonnen met het opzetten van mijn merk, maar het voelt niet goed."
"Mijn huidige merkuitstraling weerspiegelt mijn bedrijf niet meer,maar ik weet niet hoe ik dat probleem moet oplossen."
Om een heel goed merk op te zetten dat echt ROI oplevert, heb je deskundige kennis, een gemakkelijk te volgen roadmap en de juiste hulpmiddelen nodig die je onderweg gaan ondersteunen. De training Hoe bouw ik een Winnend Merk? is dé online training die je dat allemaal biedt – en nog veel meer.
Er is een reden waarom bedrijven grote teams inhuren om hun branding te verzorgen. Het opzetten van een merk gaat niet alleen om het design van het juiste logo. Je hebt een uitgebreide strategie nodig die vastlegt wie je bent, wat je doelstellingen zijn, met wie je je concurreert en hoe je een eigen merkverhaal vertelt. Maar grote bureau's vertellen je niet alles.
Zonder deze training is het moeilijk om hier achter te komen:
Wat het inhoud om zelf een goed merk op te zetten in een sterk concurrerend landschap.
Welke stappen je als eerste moet nemen om gaandeweg niet helemaal vast te lopen.
Hoe je jouw merk zelf succesvol kunt opzetten. En er geld mee gaat verdienen.
Tot overmaat van ramp zit de merkenwereld vol met flinke obstakels. De meeste tips om zelf een merk op te bouwen zijn te ingewikkeld en verwarrend, of richten zich op een klein deel van het probleem. Ga je op zoek naar een reclamebureau, dan is niet veel anders. Bovendien is het vaak zo dat die bureaus graag willen dat je het zelf al snel opgeeft en een volledig team inhuurt.
Hoe ik dat weet?
Omdat ik precies deze frustraties heb meegemaakt toen ik mijn klanten voor het eerst begon te helpen met het opzetten van hun merk. Op zoek naar de perfecte route voor mijn klanten heb ik me door alle bronnen over branding en strategie heen geworsteld - boeken, gidsen, podcasts, werkbladen, video’s enzovoort – ik was wanhopig op zoek naar één eenvoudig, effectief kader om een merk vanaf nul op te bouwen.
Die perfecte route bestond helemaal niet, dus ben ik het zelf maar gaan doen.
Niet iedereen wil of kan een groot reclamebureau betalen, dus besloot ik om de beste en makkelijkste training te creëren voor ondernemers om zelf een Winnend Merk op te bouwen. Voor het eerst deel ik het unieke raamwerk dat ik heb getest bij een aantal vooruitstrevende klanten van ons en waarmee we enkele van de snelst groeiende bedrijven in Nederland hebben geholpen succesvolle merken op te bouwen.
Of je nu een klein bedrijf, non-profit of startup bent, iedereen kan deze training gebruiken om een succesvol merk op te bouwen vanaf nul. Aan de hand van 4 modules, 25 lessen en een eigen merkboek waar je al input kunt vertalen naar een eigen design, help ik je de vier pijlers op te bouwen die je nodig hebt om te concurreren en te Winnen met je Merk!
Er is nergens in Nederland een completere merkstrategie training
Zonder deze training ben je bij een reclamebureau gemakkelijk tussen de € 10.000 en € 25.000 kwijt. En dan kan het ook nog zijn dat je niet het intellectueel eigendom hebt van je merk of het resultaat toch tegenvalt. Met deze unieke training ben helemaal zelf in charge.
Het Hart van je Merk
• Purpose
• Visie
• Missie
• Kernwaarden
Merkstrategie
• Doelstellingen
• Buyer personas
• Merkpositionering
• Waardepropositie
Merkboodschap
• Merkpersoonlijkheid
• Merk archetypes
• Waardepropositie
• Tone of Voice
Merkidentiteit
• Kleuren
• Typografie
• Logo
• Brand manual
"Peter en zijn team hebben ons geholpen om een herkenbaar en onderscheidend gezicht te geven aan House of Sleep.
Naast de ontwikkeling van onze nieuwe merkstrategie, zorgden zij ook voor het opzetten van de complete merkidentiteit, de website, alle landing pages, de gratis E-books en alle labels voor onze verpakkingen.
Voor ons is Peter een fijne sparringpartner om strategische keuzes te maken. Ik ben fan en kan iedereen die de lat hoog legt Peter van harte aanbevelen."
Floris Wouterson
Slaapcoach
“Peter heeft mijn bedrijf op een unieke manier, met identiteit en het juiste verhaal weergegeven op een prachtige en praktische website. Dit vanuit een aantal sessies om mijn merkstrategie te vertalen naar mijn unieke merkuitstraling.
Vanuit het creatieve DNA van Peter en team creëren ze niet alleen iets op maat maar reageren ze snel en correct op eventuele wijzigingen. Peter heeft mijn 100% vertrouwen op gebied van kwaliteit en creativiteit voor het creëren van een unieke en authentieke BRAND. It always FIT’s!”
Erwin Korst
Sales & Management Consultant
"Mijn zoektocht naar een grondige aanpak van mijn merkstrategie leidde me naar Peter van der Steege. Ik wilde mijn branding en positionering opschalen, en had behoefte aan een doorgewinterde professional die naast me kon staan als een betrouwbare sparringpartner. Mijn twijfels waren vooraf: was het aanbod van Peter en zijn team wel de juiste stap op dat moment Zou dit niet teveel tijd en middelen in beslag nemen? Achteraf gezien, waren deze twijfels volledig ongegrond. Ik ben buitengewoon tevreden met het resultaat - het was precies wat mijn bedrijf op dat moment nodig had. De impact op mijn business was groot en het heeft mijn status als autoriteit aanzienlijk versterkt."
Alex van Ginneken
Business Coach
“Als iemand die gewend is aan de snelle en soms onvoorspelbare wereld van de autoverhuur, kan ik zeggen dat het samenwerken met Peter een frisse wind door Shortlease Nederland heeft laten waaien. Wat zij hebben neergezet is geen standaard merk, maar een compleet nieuwe rijervaring.
Vanaf het eerste moment dat we met Peter en zijn team aan tafel zaten, voelde het alsof ze precies begrepen wat Shortlease Nederland nodig had. En niet alleen dat, ze hebben het ook nog eens perfect vertaald in ons merk. Ze hebben ons merk opgepompt met een soort creatieve turbo die precies past bij ons doel om binnen 5 jaar de meest geliefde en grootste aanbieder van shortlease in Nederland te worden."
Stephan van der Veer
Shortlease Nederland
“Het team van Peter heeft ons heel erg geholpen bij de complete rebranding van onze complete merkuitstraling.
Ze hebben onze merkuitstraling getransformeerd naar een fris nieuw uiterlijk met een eigentijds karakter en een heel erg sprekend logo, een nieuwe huisstijl en nieuwe fotografie. Ze weten de vorm heel goed en gemakkelijk in lijn te brengen met de inhoud. Verder hebben ze ons enorm geholpen om onze merkstrategie nu echt op te zetten.
Daarmee zijn we nu eindelijk bij waar we willen staan met onze propositie in de markt ”
Tara Greven
Marketing & Communication ClubJoy
"Vanaf de eerste ontmoeting met Peter en zijn team, voelden we ons geleid door een deskundige branding strateeg en werd duidelijk dat onze keuze om met hen samen te werken een schot in de roos was. Hun vermogen om diep in de essentie van ons merk Bereslim te duiken, samen met hun frisse en dynamische aanpak bij het vormgeven van onze merkstrategie, heeft ons geholpen om een duidelijke en aansprekende positionering in de markt te realiseren.
Peter heeft ons geholpen om onze kernwaarden, visie en missie niet alleen te definiëren maar deze ook om te zetten in een praktische en coherente strategie. Hun inzichten in de markt en begrip van onze doelgroepen hebben geleid tot innovatieve benaderingen die resoneren met zowel bestaande als nieuwe klanten."
Margit Doornheim
Productmanager Bereslim
Met deze training help ik je te identificeren wat jouw merk uniek maakt, je leert een onweerstaanbaar merkverhaal te vertellen en de juiste klanten en medewerkers aan te trekken om op lange termijn te Winnen met je Merk. Ik weet dat het werkt omdat ik het model heb gebruikt om mijn eigen bureau en onze klanten te helpen echte resultaten te behalen.
Nadat we dit raamwerk hebben gebruikt voor de rebranding van ons eigen bureau, VERHOOGDE IK MIJN OMZET MET 180% en behaalden we onze hoogste omzetten ooit.
Toen ik een Startup hielp met hun nieuwe merkstrategie, bereikten ze hun omzetdoelstelling voor ecologische producten voor het hele jaar - NA HET EERSTE KWARTAAL.
Nadat ik met mijn bureau een klant in de medische sector had geholpen bij het positioneren van hun merk, haalde het bedrijf 5 MILJOEN EURO financiering op.
Met deze simpele en doeltreffende training die nergens anders wordt aangeboden, leer je het fundament van een merk bouwen dat alles zal veranderen, van je bedrijfscultuur tot je winstmarges.
Ontdek wat jouw merk uniek maakt en leer manieren om verhalen te vertellen die de concurrentie overtreffen en die contact maken met je klanten.
Maak overtuigende merkboodschappen die je marketing effectiever maken en mensen met elk stukje content op weg helpen naar een aankoop.
Verwoord je missie en merkwaarden om een team op te bouwen dat verbonden is, op één lijn zit en investeert in het creëren van een sterke merkcultuur.
Creëer een merkervaring die een gemeenschap van levenslange fans aantrekt die je waarden delen, ondersteunen wat je doet en bij je willen kopen of met je willen werken.
Ik neem je helemaal mee van strategie tot uitvoering
In de introductie stappen we meteen in hoe je jouw droommerk kunt bouwen. Ben je klaar om je te onderscheiden? Met praktische tools en de beste strategieën word je de hoofdact in jouw markt. Laat je meevoeren door jouw branding mentor en 'Let’s make some noise!'
In module 1 ontdek je het hart van je merk. We duiken diep in wat een merk echt betekent, voorbij het logo. Leer de essentie van branding en de cruciale verschillen met marketing. Definieer je kernverhaal, missie, visie en waarden. Maak je ook klaar voor een diepgaande verkenning van de branding ijsberg!
In module 2 pakken we je merkstrategie aan met full force. We tillen je strategie naar een hoger niveau en duiken in hoe je jouw merk uniek positioneert in de markt en in de harten van je doelgroep. We beginnen met Merkstrategie 2.0, waar je leert verder te kijken dan je missie en visie.
In deze module 3 duiken we in de ziel van je merk met een focus op merkarchetypes, persoonlijkheid, tone of voice, en de unieke boodschap die jou onderscheidt. We behandelen hoe jouw merk communiceert, wie je bent in essentie, en hoe het echt verbindt met je doelgroep en zo de basis legt voor groei met je merk.
Deze module behandelt belangrijke visuele componenten zoals kleuren, typografie, logo, iconen, fotografie, designs en uiteindelijk de samenstelling van je merkrichtlijnen in je brand manual. Elk van deze elementen draagt bij aan een sterke visuele identiteit die je merk herkenbaar en aansprekend maakt.
Deze bonus les is jouw complete gids om met je merk impact te maken. Leer de kracht van neuromarketing, vertel verhalen die blijven hangen, zet influencers in die jouw boodschap versterken. Optimaliseer je SEO, domineer social media, en pas 15 concrete tips toe voor een spectaculaire start. Een les vol met tools en tips.
Ik ben Peter van der Steege, oprichter van Fitbrand, een creatief bureau dat gespecialiseerd is in strategische branding en de merkidentiteit voor startups in de groeifase.
Ik heb de afgelopen jaren meer dan 120 merken gelanceerd
En sinds 2010 heb ik met mijn team talloze startups en teams geholpen hun merk- en marketingstrategie op te zetten door gebruik te maken van de kracht van de juiste merkstrategie en storytelling om hun publiek te te bereiken, en met ze te verbinden. Met het juiste merkverhaal kunnen bedrijven de wereld ten goede veranderen - En het is deze filosofie die de drijvende kracht is achter al het werk dat we doen.
Ik help bedrijven al meer dan 30 jaar aan een succesvolle (door)start van hun merk op nationaal en internationaal niveau.
Waarom werken ondernemers met mij?
Ik help bedrijven en strartups al meer dan 30 jaar aan een succesvolle (door)start van hun merk op nationaal en internationaal niveau.
Met mijn creativiteit en jarenlange expertise help ik ondernemers om hun merk in topvorm te krijgen.
Ik heb tientallen merken geholpen met hun strategie en branding en ze tevens de weg naar meer groei laten zien.
Ik heb een creatieve mindset en ben gewend om merk uitdagingen een duidelijke vorm te geven.
Ik schreef het boek Bouw Jouw Brand en heb talloze workshops gegeven over branding, online marketing en social media.
Ik kan out-of-the-box denken, maar heb wel altijd het einddoel voor ogen.
Ik beschik over een groot netwerk van creatieve en gedreven professionals.
Als expert op het gebied van merkstrategie heb ik talloze trainingen en in-house workshops gegeven over merkstrategie, design en personal branding.
De perfecte training voor ondernemers die gewend zijn om al hun zaken zelf te regelen.
De volledige online training + extra bonus marketing les
8 checklists om zelf te gebruiken
Levenslang toegang tot alle lessen
Je eigen merkboek met je eigen merkidentiteit
Je krijgt direct na aankoop toegang
Meest gekozen
De beste keuze voor ondernemers die live expert feedback willen voor een nog beter resultaat.
Alles van de 'Doe het Zelf' Training
Toegang tot een extra library met tools + checklists
Drie live video calls van maximaal 1,5 uur
Een exclusieve Brand Boost Audit
Feedback binnen 24 uur in eigen support kanaal
Drie gedrukte merkboek exemplaren
Je krijgt direct na aankoop toegang en we plannen tijdens een eerste call de Coach gesprekken in plus de Brand Boost Audit in aan het einde van je training.
© Winnen met je Merk FAQs